Slider[Style1]

Style2

Style3[OneLeft]

Style3[OneRight]

Style4

Style5

Kerana standart hidup yg tinggi, kebiasaan pola makan kita sudah berubah. Masyarakat kini rata-rata tidak mendapat makanan sehat seimbang. Kita mengambil terlalu banyak protein, lemak dan gula secara tak terkawal. Kelebihan lemak dan karbohidrat di dalam tubuh disimpan sebagai lemak. Terutamanya masyarakat bandar metropolitan yang senang dengan pengambilan makanan cepat saji atau fast food yang mengundang bahaya secara senyap.

Masyarakat umumnya tidak menyedari bahawa ia (obesiti) adalah penyakit. Jadi, tiada siapa peduli dan berfikir bahawa gemuk itu OK. Apabila kita menganggapnya sebagai satu penyakit, ia akan menyedarkan orang ramai. obesiti merupakan faktor asas bagi penyakit kronik seperti kencing manis. Obesiti dan berat badan berlebihan adalah antara faktor-faktor berlakunya risiko untuk penyakit kencing manis jenis II dan kencing manis gestasi - yang berlaku semasa kehamilan. Disilah bermulanya komplikasi penyakit yang maybe akan mengundang kematian.

Malaysia menduduki tempat keenam di rantau Asia Pasifik bagi masalah obesiti dan mendahului senarai di Asia Tenggara untuk kedua-duanya, obesiti dan kencing manis. Statistik Kajian Kesihatan dan Morbiditi Kebangsaan juga menunjukkan bahawa pada 2011, 17 juta rakyat Malaysia mengalami penyakit tidak berjangkit. Seramai 6.2 juta rakyat mengalami masalah kolesterol tinggi, 5.8 juta mempunyai masalah darah tinggi dan 2.6 juta menderitai kencing manis atau diabetes.

Malaysia negara orang gemuk.
Menurut sumber online dari akhbar tempatan, 2.6 juta rakyat kita digolongkan sebagai obes, dan hampir setengah juta rakyat di bawah 18 tahun yang mengalami masalah berat badan berlebihan. Negeri yang paling tinggi kadar obesiti ialah Perlis (21.7 peratus), diikuti oleh Melaka (17.7), Selangor (17.1) dan Kelantan (16.2). Sabah berada pada kedudukan paling rendah kadar obesiti penduduknya (10.5 peratus) menjadikannya negeri yang paling sihat.

Oleh kerana obesitas menjadi masalah yang serius. Cubalah minum air kangen untuk mengatasi hal ini, kita sudah banyak tahu bahwa air kangen ini sangat baik untuk kesehatan tubuh,meningkatnya metabolisma tubuh dan mampu membersihkan usus kesan pemakanan yang tidak sehat. Masalah ini telah menjadi ancaman terbesar kepada kesihatan masyarakat. Bayangkan ketika ini seorang daripada tiga penduduk negara ini obes atau mempunyai berat badan berlebihan.

Karena itulah air alkalin atau lebih dikenal dengan sebutan Kangen water yang dibuat oleh perusahaan Enagic di Japan mungkin penyelamat bagi mereka yang menderita kegemukan dan berbagai penyakit degeneratif (kerana faktor usia) dengan cara membantu meningkatkan kesehatan, inilah yang dimaksudkan back to origin yang diwarwarkan. Air kangen akan memulihkan sistem tubuh secara keseluruhan.

Kadar proses “pembakaran” makanan yang dimakan sangat tergantung dari jumlah vitamin dan mineral yang dikonsumsi. Ketika orang makan makanan yang mengandung protein, karbohidrat dan lemak yang berlebihan, maka keperluan kepada vitamin & mineral juga meningkat. Mesin Laveluk keluaran Enegic tidak akan menghilangkan zat-zat penting malah akan mengecilkan molekul air supaya serapan nutrien lebih senang dan menyeluruh.

Sang perut laboh
 Kebelakangan ini banyak orang menderita kelebihan asid tubuh atau tubuh bersifat asid (asidic) adalah pemicu kepada penyakit diabetes, jantung, kanser, hati dan ginjal. Bila makanan yang kita makan dapat secara tuntas dibakar, maka tidak akan ada tumpukan lemak dan yg jelas tidak akan ada juga masalah kelebihan asid sehingga tidak ada resiko kegemukan.

Kita rakyat Malaysia amat bertuah kerana kerajaan juga amat prihatin dengan masaalah ini, kerajaan bersedia memainkan peranan dalam memastikan golongan muda sentiasa mengamalkan kehidupan sihat dengan memperbanyakkan kemudahan beriadah di kawasan perumahan antaranya kempen berjalan 10,000 langkah sehari merupakan aktiviti intensiti rendah dan sesuai semua peringkat umur. Dianggarkan berjalan 10,000 langkah bersamaan tujuh kilometer sehari mampu membakar 385 kalori.

Cara termudah adalah mendapatkan air kangen dari EziSonSolution yang merupakan destributor sah dari Enegic satu-satunya pengeluar mesin penapis air beralkali yang paling baik di dunia, mesin kangen adalah satu-satunya mesin yang membuat kesemua komponennya sendiri seratus peratus. Inilah bezanya Mesin Kangen yang pasti hasilnya juga turut berbeza kualiti dan kesanya kepada anda.


About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments:

Post a Comment


Top