Slider[Style1]

Style2

Style3[OneLeft]

Style3[OneRight]

Style4

Style5

Air Kangen mampu membersih usus
Sabda Rasulullah s.a.w yang bermaksudnya: “Perut manusia itu tempat segala penyakit, manakala pencegahan itu pokok dari segala pengubatan.” (Riwayat ad-Dailami), dari sabda junjungan besar ini dapat kita mengerti dan fahami bahawa perut atau stomach yang merupakan salah satu dari organ-organ pencernaan merupakan salah satu dari tempat atau sarang penyakit.

Terdiri dari dua bahagian iaitu usus besar (kolon) sebagai tempat menyimpan dan mengeliminasi sisa makanan, menjaga keseimbangan cairan dan elektrolit, dengan cara menyerap air dan mendegradasi bakteri. Usus Kecil pula berfungsi sebagai tempat mencerna makanan secara kimiawi dan menyerap sarimakanan untuk tubuh melalui vili (lekukan usus) menuju hati sebagai agen peneutral racun terpenting dan selanjutnya disebarkan keseluruh tubuh melalui darah. Beginilah secara ringkasnya kerja usus kita setiap hari.
amalkan mengambil 2.5 liter sehari air kangen semasa perut kosong untuk menghasilkan usus yang bersih mampu memberi anda therapy kesihatan secara holistik......
Pembersihan usus adalah satu fungsi Air Kangen. Dalam tempoh masa yg panjang, usus akan menjadi kotor dgn toksik yg melekat di dinding usus. Ini akan menjadikan darah bertoksik. Fungsi Air Kangen ialah membersihkan kotoran ini dan membuangnya melalui pembuangan air besar. Hasilnya usus akan menjadi bersih seperti usus kanak-kanak. Darah akan menjadi bersih, organ-organ badan yg lain tidak rosak kerana toksik dari usus ini. Jadi amalkan mengambil 2.5 liter sehari air kangen semasa perut kosong untuk menghasilkan usus yang bersih.

Kenapa terjadinya komplikasi penyakit, Komplikasi Penyakit bermaksud suatu keadaan atau kondisi dimana seseorang mengalami dua penyakit atau lebih secara bersamaan yang kebanyakan penyakit yang kedua atau seterusnya muncul sebagai tambahan atau lanjutan penyakit yang terdahulu.

Komplikasi biasanya disebabkan oleh oleh satu penyakit terdahulu yang sudah ada dalam tubuh seseorang secara sedar atau tidak, lama kelamaan melemahkan sistem dan organ lain secara bersamaan.

Masaalah komplikasi Penyakit akan dialami oleh manusia secara umum apabila sistem cardiovascular (sistem peredaran darah) dan sistem pencernaannya terganggu. Disinilah punca terjadinya penyakit-penyakit lain.

Sistem peredaran darah sangat penting begitu juga sistem pencernaan, video dibawah membawa anda memahami bagaimana kolun yang kotor membawa kesan komplikasi penyakit kepada seseorang. Mencuci usus secara alami adalah sangat penting untuk mengelakkan terjadinya komplikasi penyakit.. Mengamalkan air kangen sebagai therapy inshaallah mampu memberi kesembuhan secara holistik dan menyeluruh.



Bagaimana kekotoran usus yang menghalang segala nutrisi dan zat makanan diserap secara alami oleh organ pencernaan usus manusia, ketika ini segala ubatan dan supliment sudah tidak berguna lagi sehinggalah usus dibersihkan seperti asal dan proses pencernaan dan penyerapan zat makanan dioptimumkan.


About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments:

Post a Comment


Top