Slider[Style1]

Style2

Style3[OneLeft]

Style3[OneRight]

Style4

Style5


Perhatian:

Patuh nasihat doktor anda. Jangan berhenti makan ubat-ubatan yang diarahkan oleh doktor kecuali atas nasihat doktor sahaja.

Jangan minum susu dan makanan atau minuman daripada produk tenusu, hadkan pengambilan makanan berprotien dalam kadar yang disyorkan oleh doktor dan jangan makan makanan berprotien, tinggi kecuali atas syor oleh doktor, kerana sebahagian pengguna gum arabic tidak berkesan atau kurang berkesan apabila minum susu dan tidak mengawal pengambilan protien. Sekiranya ia berkesan bagi anda walaupun anda minum susu dan tidak mengawal pengambilan protien, anda boleh teruskan.

Jika anda makan antibiotik amoxcillin, makan sekurang-kurangnya 4 jam sebelum atau selepas makan gum arabic (gum arabic menghalang penyerapan amoxcillin menyebabkan ia tidak berkesan sebagai antibiotik).

Pesakit yang perlukan dialisis teruskan dialisis, dialisis diteruskan semasa makan al-Manna ini, kecuali atas nasihat doktor.

Pesakit yang mula menghadapi masalah buah pinggang, berhenti makan ubat-ubat tradisional, kopi perangsang tenaga, kopi segera dan makanan kesihatan lain yang akan memberi kesan sampingan yang buruk untuk buah pinggang anda dan mempercepatkan kerosakannya kecuali setelah dapatkan nasihat doktor.

Pesakit buah pinggang hendaklah mengawal pengambilan pengambilan cecair jika ada tanda-tanda lebihan air dalam badan, seperti, bengkak muka dan kaki.

Pesakit yang masalah usus tersumbat, seperti tali usus terbelit, sehingga tidak dapat membuang air besar, elakkan makan gum arabic kerana ia amat merbahaya.

Bagi pesakit jantung, dapatkan nasihat doktor dan makan gum Arabic di bawah perhatian doktor, walaupun adakah pengkaji yang mendakwa ia bermanfaat untuk pesakit jantung, lebih baik mengambil langkah berhati-hati.

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
«
Next
Newer Post
»
Previous
Older Post

No comments:

Post a Comment


Top